LANTLIG HEMINREDNING

Vanliga frågor

Shopping information


Alla priser på estelle.nu är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för momshöjningar och liknande händelser utanför vår kontroll, samt eventuella prisfel och publiceringsfel. Skulle ett fel ha inträffat kontaktar vi dig som kund innan ordern administreras.

På alla beställningar tillkommer frakt- och exp.avgift med 59 kr. Oavsett vad du beställer är frakten aldrig mer än 59 kr inom Sverige. Vi levererar endast inom Sverige.

Returer, reklamationer och återbetalning


Spara alltid följesedeln – den är ditt garantibevis!
Är paketet skadat vid ankomsten ska det genast anmälas till ditt utlämningsställe. Vänligen kontrollera varorna vid leverans – det är viktigt att du kontaktar oss så snart som möjligt när du upptäckt en felexpidierad eller felaktig vara. Kontakta alltid vår kundtjänst om du vill returnera eller reklamera en vara för information om hur varan ska återsändas samt leveransadressen till vårt lager.

Privatpersoner har full returrätt inom 14 dagar från mottagandet – ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan. Returrätten gäller endast för oskadad och oanvänd vara i oskadad originalförpackning åtföljd av följesedel. Vi återbetalar varan/varornas belopp. Fraktkostnader och ev. fakturaavgift återbetalas ej vid byte/ångerköp. Om varan returneras p g a reklamation eller om vi expedierat fel ersätter vi samtliga fraktkostnader där det på förhand finns en överenskommelse mellan Estelle och kund gällande vilket fraktsätt och fraktbolag varan ska returneras med.

Returpaket får ej sändas mot postförskott eller efterkrav. Uppge ditt personkontonr samt bank för återbetalning av erlagt belopp. Om köpet har betalats från ett PayPal-konto kommer återbetalning av erlagt belopp att ske till samma PayPal-konto. Om köpet har betalningssättet ’Faktura via Svea Ekonomi’ och fakturan inte har hunnit förfalla kommer gällande belopp att krediteras – har fakturan hunnit förfalla kommer återbetalning att ske till ditt personkontonr. Återbetalning sker så snart varan blivit godkänd. Vi kan endast ersätta eller byta en vara som har kommit oss tillhanda.

OBS: För beställningsvaror och specialbeställda varor gäller EJ bytes- eller returrätt. Bytes- eller returrätt gäller EJ heller för tillklippta tyger.

Betalningssätt


Vid betalning med faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. Fakturan skickas i pdf till den e-postadress som du har uppgivit i kassan i samband med köpet. Fakturan skickas ut den dag som vi skickar din order från vårt lager, eller dagen efter. En fakturaavgift tillkommer med 10 kr. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Leverans sker endast till folkbokförd adress. Samtliga fakturor är av Estelle överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar netto. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift (f.n. 60 kr). Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Vid frågor om din faktura, vänligen kontakta Svea Ekonomi på tel. 08–514 931 13 eller e-postadress: swp@sveaekonomi.se. Svea Ekonomis kundtjänst är öppen:
måndag – torsdag kl. 08–19, fredag kl. 08–18, lördag kl. 10–17 och söndag kl. 11–17.
Du kan även logga in under ”Mina sidor” på Svea Ekonomis hemsida.

Vi tar emot säkra betalningar med VISA/MasterCard – PayPal hanterar alla kort-transaktioner från vår webbutik. OBS: Man kan betala med VISA/MasterCard utan att ha ett PayPal-konto. Endast PayPal kommer i kontakt med din kortinformation som skickas krypterad, vilket ökar säkerheten för dig som kund. Estelle.nu tar därmed aldrig ta del av någon kunds kortinformation. Fyll i kortinnehavarens namn, faktureringsadress, kortnummer, giltighetdatum samt säkerhetskod (säkerhetskoden är de 3 eller 4 sista siffrorna på kortets baksida). All känslig information skickas krypterad över internet med SSL-teknik (Secure Socket Layer).
 

Om du har ett PayPal-konto kan köpet betalas genom det. För mer info om vilka fördelar det är med ett PayPal-konto, klicka här –>.

Väljer du att förskottsbetala till plusgirokonto sker detta inom 4 dagar till plusgirokonto nr: 93 59 10-0, mottagare är Estelle. Ange ditt ordernummer på inbetalningen. Beställningen behandlas och skickas först efter att inbetalningen blivit registrerad på vårt konto. Du väljer betalningssättet ”Förskottsbetalning till Plusgiro” i kassan.

På beställningar över 1 000 kr erbjuder Svea Ekonomi dig att teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du i kassan genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. En aviavgift på 29 kr tillkommer. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Leverans sker endast till folkbokförd adress.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 295 kr, aviavgift 29 kr: 12,70%.

Har du några frågor kan du kontakta Svea Ekonomi på tel. 08–514 931 13 för närmare information eller maila till e-postadress: swp@sveaekonomi.se. Svea Ekonomis kundtjänst är öppen:
måndag – torsdag kl. 08–19, fredag kl. 08–18, lördag kl. 10–17 och söndag kl. 11–17.
Du kan även logga in under ”Mina sidor” på Svea Ekonomis hemsida.

Leverans


Vi levererar normalt inom 1–5 arbetsdagar om inget annat anges i artikelbeskrivningen. Till detta tillkommer Postnord/DHL/Schenker Privpak’s distributionstid till dig. Om en vara är tillfälligt slut restnoteras hela ordern till dess full leverans kan ske. Vill du inte vänta på en restnoterad vara har du full rätt att annullera ordern och därmed häva köp. Vid beställning av artiklar med olika leveranstider levereras hela ordern vid ett och samma tillfälle när samtliga artiklar inkommit i lager (gäller ej beställningsvaror såsom möbler).

För beställningsvaror står den beräknade leveranstiden angiven i artikelbeskrivningen. Vid beställning av beställningsvaror (såsom möbler) där leveranstiden beräknas till ca 6-13 veckor tillsammans med beställning av artiklar med ordinarie leveranstid sker leverans av ordern vid två (2) olika tillfällen – möblerna levereras separat efter ca 6-13 veckor med DHL och den övriga ordern levereras inom den ordinarie leveranstiden.

Estelle reserverar sig för att vissa artiklar kan bli helt slutsålda.

Mindre försändelser skickas med Postnord och större försändelser skickas med DHL till ditt närmaste utlämningsställe. De flesta möbler levereras med DHL till din gatuadress. Postnord, DHL och Schenker Privpak’s distributionstid inom Sverige är normalt 1–3 arbetsdagar.
Observera att liggetiden för paket och skrymmande brev på DHL, Postnord och Schenker Privpaks utlämningsställen är 14 dagar!

Beställningsvaror såsom möbler levereras med DHL till gatuadressen och man ansvarar själv för att bära in artikeln från gatan.

Du kan spåra din order på följande länk – där anger du ditt ordernummer samt den e-postadress du angav vid ordertillfället och klickar sedan på ”Spåra”, så får du fram leveransinfo om din order efter att den har skickats. Ordernumret finns på din orderbekräftelse som du bör ha fått skickat till din e-postadress. (Om du inte har fått någon orderbekräftelse till din e-postadress kan du kolla ifall mailet kan ha hamnat i din skräppost).

Har ordern skickats med Postnord kan du söka på försändelsenumret på Postnord och följa leveransen online om det är spårbart. Har paketet skickats med DHL kan du söka på paketets sändningsnummer på DHL och följa leveransen online. I särskilda fall kan en order ibland ha skickats med Schenker Privpak och om så är fallet kan du söka på paketets sändningsnummer på Schenker Privpak och följa leveransen online.

Beställningsvaror såsom möbler levereras med DHL till gatuadressen och man ansvarar själv för att bära in artikeln från gatan. Den beräknade leveranstiden står angiven i artikelns produktbeskrivning.

Viktig information vid leverans av möbler
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart kontrollerar godset/paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta direkt till transportören och då måste detta skrivas på fraktsedeln när du kvitterar. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Du har även 1 vecka på dig att anmäla dolda fel, sådant som hänt i frakten men inte syns på kartongen eller andra reklamationer. Fotografera skadan och ta kontakt med oss så tar vi hand om skadan eller reklamationen på bästa sätt.

Observera att liggetiden för paket på Postnord, DHL och Schenker Privpaks utlämningsställen är 14 dagar!
För beställda men ej uthämtade varor debiteras kunden 300 kr plus ev. returfrakt. Om fakturan inte betalas inom utsatt tid utgår en påminnelseavgift med f.n. 60 kr. Vid inkasso tillkommer ytterligare avgifter. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om du har ångrat ditt köp efter att paketet har skickats iväg från oss måste du ändå hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till vår lageradress, annars blir det registrerat som outlöst och du kommer då automatiskt att debiteras för beställda men ej uthämtade varor. Kontakta alltid vår kundtjänst innan retur av varor.

Vi levererar endast inom Sverige.

Faktura-frågor


Vid frågor om din faktura, vänligen kontakta Svea Ekonomi på tel. 08–514 931 13 eller e-postadress: swp@sveaekonomi.se. Svea Ekonomis kundtjänst är öppen:
måndag – torsdag kl. 08–19, fredag kl. 08–18, lördag kl. 10–17 och söndag kl. 11–17.
Du kan även logga in under ”Mina sidor” på Svea Ekonomis hemsida.

Lantlig inredning